Conformare etichete pret

Rezolvat
5 postari

S ar putea modifica eticheta de pret cu promotie in conformitate cu cererea legala a ANPC? Eu scriu la observatii, la pretul cu promotie „Promotie valabila in limita stocului disponibil” si „promotia este valabila in perioada……”Credeti ca s-ar putea face acest lucru automat? Multumesc. Atasez si nota ANPC.
În conformitate cu programul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor privind tematicile de control pe trimestrul al III-lea, în perioada 07.08-25.08.2017 s-a desfăşurat o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale).

Au fost cuprinsi in actiunea de verificare un numar de 19 operatori economici avand calitatea de vanzatori, constatandu-se abateri de la prevederile legale la un numar de 10 dintre acestia. S-au aplicat 8 avertismente si 2 amenzi contraventionale in valoare totala de 6000,0 lei.

Un singur operator economic din cei verificati anunta vanzari de soldare si a facut dovada constituirii stocului de produse si a notificarii Primariei , in termenul legal.

Toti operatorii economici verificati practicau vanzari cu pret redus din categoria vanzarilor promotionale. Referitor la respectarea obligatiiilor ce le revin in aceasta situatie, au fost identificate urmatoarele abateri :

– se comercializau produse IT ( monitoare, unitati PC) pentru care era afisata sintagma « Superoferta » fara a se explicita avantajul specific al pretului sau al produsului supus ofertei ;

– au fost identificate la comercializare trotinete Razor pentru care perioada promotionala era expirata din 28.06.2017 ;

– se informa printr-un afis exterior « preturi mici » la unele suplimente alimentare, iar la verificare s-a constatat ca aceste produse nu suportau nicio reducere de pret. Existau alte produse cu reducere de pret, fara a se indica perioada promotiei si sintagma « in limita stocului disponibil » ;

– se prezenta un afis exterior prin care se anuntau promotii procentuale de -20% ; -30% si -50%, iar in magazin procentele de reduceri aplicate erau doar de -20% si -30% ;

– se comercializau posete dama, articole de imbracaminte, sucuri Adria si bauturi racoritoare avand reduceri de pret, dar fara afisarea perioadei promotiei sau a sintagmei « In limita stocului disponibil » si fara mentionarea pretului vechi al acestor produse in comparatie cu pretul nou;

– in majoritatea cazurilor, se comercializau produse textile destinate atat adultilor cat si copiilor fara afisarea perioadei promotiei sau a sintagmei « In limita stocului disponibil » .

SFATURI PENTRU CONSUMATORI :

• sa stie ca orice vanzare cu pret redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promotionala etc) trebuie sa fie insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea ei („soldare/soldari/solduri”, “lichidare”, “promotii” etc), insotita de data de debut si de durata acesteia;

• sa stie ca, in cazul in care oferta este deja in derulare, consumatorii trebuie sa fie informati cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabila numai “in limita stocului disponibil”;

• sa verifice daca oferta mai este valabila in momentul respectiv;

• sa verifice daca reducerea de preturi anuntata este identica cu cea reala (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casa, daca pretul afisat este cel facturat);

• la achizitionarea pachetelor promotionale de tipul „3 la pret de 2”, trebuie sa verifice pretul individual al produselor, care trebuie sa existe in mod obligatoriu la vanzare, pentru a-l putea compara cu pretul pachetului promotional;

• sa solicite informatii suplimentare atunci cand au nelamuriri privind orice campanie publicitara facuta prin orice mijloace (in cadrul magazinului, prin afise sau pliante, prin anunturi pe site);

• sa stie ca orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat; fie prin mentiunile „pret nou”, „pret vechi” langa sumele corespunzatoare; fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat, indiferent de tipul de vanzare cu pret redus (soldare, lichidare, promotionale etc). Comunicat de presă CJPC Neamț

Romanul Financiar

Bună și mulțumim pentru mesaj.
Din nota ANPC distribuită de dvs. nu reise sub nicio formă faptul că pe eticheta unui produs există obligativitatea de a afișa perioada promoției. De altfel nu există nicio lege la acest moment care să impună publicarea perioadei de promoție pe eticheta de identificare și vânzare a produslui.
Dacă operatorul economic dorește totuși afișarea acestui termen ați găsit deja soluția în campul de OBSERVAȚII.
Vă redau mai jos două paragrafe din prevederile legale care sunt impuse operatorilor în caz de soldare sau promoții precum și definirea acestora:
1, Vânzarea de soldare este orice vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea „soldare/soldări/solduri” şi care, printr-o reducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerată a stocului de mărfuri sezoniere dintr-o structură de vânzare cu amănuntul.
Acestea vânzările de soldare se pot efectua numai în cursul a două perioade pe an, cu o durată maximă de câte 45 de zile fiecare.
Perioadele de soldări se stabilesc de comerciant , între următoarele limite:
a) perioada 15 ianuarie – 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamnă – iarnă;
b) perioada 1 august – 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primăvară – vară.

2. Vânzările promoţionale sunt vânzările cu amănuntul/vânzările cash and carry care pot avea loc în orice perioadă a anului, fără să facă obiectul notificării, cu condiţia ca:
a) să nu fie efectuate în pierdere;
b) să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile;
c) produsele promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil.
SOLDĂRILE/PROMOȚIILE/LICHIDĂRILE trebuiesc precedate astfel de informări publicitare (afișe publicitare) care trebuie să cuprindă în cazul unei reduceri valorice prețul inițial/preț redus, perioada promoției sau în limita stocului disponibil, iar în cazul reducerilor procentuale, identificarea clară a produsului sau a gamei de produse, procentul de reducere, perioada de promoție.

În rețelele de market moderne se aplică informarea pe un afiș distinct la raft, acest atribut fiind al departamentului de marketing și de comunicare și nu al gestionarului.

Numai bine!

Tocmai ca sa castigam si noi timp si sa nu mai facem inca o munca suplimentara care consuma timp as fi vrut ca pe eticheta care are automat inscris „PROMOTIE” sa apara si „IN LIMITA STOCULUI DISPONIBIL” si perioada promotiei. Din pacate nu am o retea de markete moderne si nici departament de marketing si comunicare. Multumesc.

Sustinem si noi sugestia de a include automat pe eticheta de raft textul „in limita stocului disponibil” pentru toate etichetele cu pret promo pentru a nu mai risca amenzi. Odata ce ANPC-ul iti gaseste un punct sensibil „se aboneaza” la tine …

Ar fi mai simpla / mai eficienta / mai rapida / mai ieftina si mai profitabila includerea automata a textului in template-ul etichetei promo la fel cum s-a inclus in template si textul „PROMOTIE” cu banderola rosie.

Noi avem deja vreo 2 amenzi pe aceasta tema de la ANPC si 1 avertisment de la politia locala (da … si politia locala isi cauta de lucru pe acest subiect) deoarece, fie ei casieri, fie responsabili de marketing sau sefi de magazine tot oameni sunt si mai uita sa listeze si sa afiseze afise separate sau sa includa manual textul legal in eticheta.

Plus ca e aproape imposibil, chiar si in marile retele de care mentionati, fie ele moderne sau nu, ca pentru toate produsele aflate in promotie sa existe cate un afis distinct la raft in care sa se mentioneze perioada de valabilitate a promotiei. Noi, in magazine de 50-100 mp, avem minim 100 produse diferite in promotie in fiecare zi si ne este clar ca, si daca am vrea, am avea timp si oameni suficienti, n-am avea unde posta 100 afise pe langa rafturi, cate unu pentru fiecare produs aflat in promotie.

In retele, desi au departamente mari de marketing, nu afiseaza nimeni distinct prin magazin sute/mii de postere pentru toate produsele aflate in promotie … sau cel putin nu le-am vazut eu prin locatiile pe care le vizitez. La cele mai multe retele textul „in limita stocului disponibil” si perioada promotiei sunt incluse automat pe eticheta de raft, din soft.

Trecem printr-o perioada in care devine din ce in ce mai greu sa gasesti mana de lucru calificata care sa-si faca treaba asa acum trebuie iar viitorul reprezinta optimizarea si automatizarea proceselor cat de mult se poate. Spre asta ar trebui sa ne indreptam cat mai mult si cu Smartcash, cat mai multa automatizare si cat mai putina interventie / munca manuala acolo unde se poate.

Va multumim pentru detalii.
Am incorporat solicitarea dvs. in generatorul de etichete incepand cu versiunea 14.0.0.161 SmartCash RMS.
Astfel in cazul in care este listata vreo promotie pe eticheta, automat textul „IN LIMITA STOCULUI DISPONIBIL” este inserat inaintea eventualelor observatii si afisat in zona inferioara a etichetelor.
Pentru mai multe detali legate si de alte noutati sau bug-fix-uri consultati: http://www.smartcash.ro/forums/topic/smartcash-rms-14-0-0-161

Trebuie sa fii autentificat pentru a raspunde la acest subiect.